20121129

Razzia ide-oda

Az utóbbi napok óriási szenzációja volt a Selye János Gimnázium igazgatójának Facebook-os kijelentése, miszerint razziát kér, egy komáromi buli rendezvényre, a Partytime-ra. Hát az igazgató kapott hideget-meleget, jó sok kritikát és pár megértő szót is.Sokan bírálták miszerint elrontja a kikapcsolódásra vágyó fiatalok szórakozását.

És itt jönne az én személyes véleményem a témához.Igen egy razzia elég durvának tűnhet abban az esetben ha valaki kiskorú és bizony fújna. Sokan azzal az érvvel jöttek, hogy ez így teljesen normális, hogy a fiatalok így szórakoznak. Attól még, hogy igaz bevett szokás attól még nem hiszem, hogy normális lenne a kiskorúak italozása. Igen mindenki csinálta ( többek közt én is ittam alkoholt míg kiskorú voltam), de attól még nem szabad elfelejteni, hogy ez törvénybe ütközik, továbbá azt is, hogy még nem nagykorú fiatalok járkálnak össze-vissza az éjszakában hajnalokig. Aki már járt ezen az ún. Partytime-on tisztában van vele, hogy itt nem csak fiatalokkal, gimnazistákkal és középiskolásokkal találkozik az ember. Számomra főleg az zavaró, hogy középkorú férfiak csorgatják a nyálukat tizenéves lánykákra, akik attól a pár felestől amelyet épp elpusztítottak, szabadon vonaglanak a táncparketten. Természetesen tisztelet a kivételnek, de most azzal érvelni, hogy mindenki volt fiatal nem jelenti azt, hogy az ilyen dolgokat el kell nézni és normálisnak kell titulálni. Arról pedig, hogy ki hibázik ( gondolok itt például a szülőkre) hosszan lehetne polemizálni.

Én komolyan megértem az igazgató lépéseit, ugyanúgy megértettem azt is, mikor gimibálok idején átment a szemközti vendéglátóipari egységbe, hogy kicsit körbenézzen kinél van felespohár ill. cigaretta. Aki meg iszik és kiskorú vállalja a felelősséget a szülővel együtt. Semmi kivetni valót nem látok abban, hogy az igazgató ilyen módszereket használ.

Igen, fiatalok, igen kikapcsolódásra vágynak és néha isznak is. Ismerjük ezt, de attól még nem normális. A törvény előtt egyértelműen nem.
Címke:

0 comments:

Megjegyzés küldése